DERS PLANI:
NE ÖĞRENECEĞİZ:
5.7.1.3 : Fosillerin olusumunu ve fosil çeşitlerine araştırır ve sunar.
5.7.1.4: Fosil bilimin,bir bilim dalı oldugunu kavrar ve bu alanda çalısan uzmanlara ne ad verildiğini bilir.
ARAÇLAR:
Online araçlar:Youtube ,
Blogger
Offline araçlar:Bilgisayar , Akıllı Telefon
HAYAL ET:
ARAŞTIR:
İnternetten
, fosiller ile ilgili bilgiler araştırılır . Buldukları bilgileri , nasıl
işleyecekleri konusunda fikir yürütürler .
Kaynak
Site : ceyos.blogspot.com.tr
YANSIT:
Yaptıkları
çalışmaları sınıfa sunarlar ve oluşturdukları bloglarında paylaşırlar .
Çalışmanın sonunda ne elde edileceği hakkında konuşurlar .
HARİTALAMA:
Beyin fırtınası yapılarak , fosil oluşumu afişi hazırlanır ve sınıfa sunulur
Beyin fırtınası yapılarak , fosil oluşumu afişi hazırlanır ve sınıfa sunulur
YAP:
Her grup kendisine düşen çalışmayı gerçekleştirir ve bunu nasıl sunacağı ile ilgili kend tercih ettikleri bilişim araçlarını kullanır.
Oyun hamuru
, para , kemik ve yaprak yardımı ile fosil modelleri hazırlanır .
İŞBİRLİĞİ
Oluşturdukları
modeli sınıf arkadaşları ile paylaşırlar ve bu konu hakkında daha fazla model
nasıl hazırlanacağı hakkında grup tartışması yaparlar .
YANSIT
Öğrenciler
, çalışmalarını ve düşüncelerini sınıfa yansıtırlar .
TEKRAR
YAP
Daha
önceden yaptıkları modelleri yeniden düzenlerler .
GÖSTER
Çalışmalarını
bloglarında , okulun web sayfasında , sergilerde ve bilgi şölenlerinde sunarlar
.
YÖNTEM VE
TEKNİKLER
- 5 E modeli
- İşbirlikçi Öğrenme
- Grup Çalışması
- Modelleme
- Sunum Becerisi
- Ürün Geliştirme ve Becerisi
- Dereceli puanlandırma anahtarı (RUBRİK)
VİDEO
ZİHİN HARİTASI
RUBRİK ( DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ )
Puanlama :
Çok iyi : 20
İyi : 15
Orta : 10
Kötü : 5
Grup : Ayşenur Yalınız – Ebru Özdemir – İnci
Çam – Çiğdem Çolak
Puan : 90
Değerlendirme
|
Kötü
|
Orta
|
İyi
|
Çok iyi
|
Fosil ve Paleontolog
tanımları
|
ü
|
|||
Fosil oluşumu ve çeşitlerini açıklar .
|
ü
|
|||
Derse katılım |
ü
|
|||
Materyal yapımı
|
ü
|
|||
İşbirliği
|
ü
|
Grup
: Göktuğ Canpolat – Ferhat Arslan – Ömer Metin Temizer – Fadime Bucak
Puan
:
95
Değerlendirme
|
Kötü
|
Orta
|
İyi
|
Çok iyi
|
Fosil ve Paleontolog
tanımları
|
ü
|
|||
Fosil oluşumu ve çeşitlerini açıklar .
|
ü
|
|||
Derse katılım
|
ü
|
|||
Materyal yapımı
|
ü
|
|||
İşbirliği
|
ü
|
Grup : Seher Erdal
– Duygu Sucu – Şeküre Üstün – Esengül Erik
Puan : 95
Değerlendirme
|
Kötü
|
Orta
|
İyi
|
Çok
iyi
|
Fosil
ve Paleontolog tanımları
|
ü
|
|||
Fosil oluşumu ve çeşitlerini açıklar .
|
ü
|
|||
Derse
katılım
|
ü
|
|||
Materyal yapımı
|
ü
|
|||
İşbirliği
|
ü
|
Grup
: Burcu Güney – Merve Gül – Bilge Şen – Kübra Çay
Puan
: 85
Değerlendirme
|
Kötü
|
Orta
|
İyi
|
Çok iyi
|
Fosil ve Paleontolog
tanımları
|
ü
|
|||
Fosil oluşumu ve çeşitlerini açıklar .
|
ü
|
|||
Derse
katılım
|
ü
|
|||
Materyal yapımı
|
ü
|
|||
İşbirliği |
ü
|
Grup
: Edanur Şimşek – Meryem Kahraman – Bahar Soyer – Döne Kartal
Puan
: 100
Değerlendirme
|
Kötü
|
Orta
|
İyi
|
Çok iyi
|
Fosil ve Paleontolog
tanımları
|
ü
|
|||
Fosil oluşumu ve çeşitlerini açıklar .
|
ü
|
|||
Derse katılım
|
ü
|
|||
Materyal yapımı
|
ü
|
|||
İşbirliği
|
ü
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder